'Get involved' met Social Media Week Rotterdam

Social Media Week Rotterdam opent de deuren voor sprekers, vrijwilligers, events en sponsors.

23 APRIL 2014, ROTTERDAM
Social Media Week is een internationaal inspiratiecongres en vindt twee keer per jaar plaats in steden zoals New York, Berlijn, Londen, Johannesburg en Tokyo. Rotterdam haalt het congres voor het eerst naar de Benelux. Vanaf vandaag staan de deuren wijd open! Heel de Benelux kan een event aandragen of zich aanmelden als spreker, sponsor of vrijwilliger.

Van 22 tot en met 26 september vindt voor de tweede keer dit jaar Social Media Week plaats. Nu in 12 verschillende steden wereldwijd, waaronder Rotterdam, met als thema The Future of Now. Vanaf vandaag nodigen we iedereen uit om mee te doen.

Er zijn meerdere manieren om mee te doen, waaronder:

Bekijk alle mogelijkheden op onze 'Get involved'-pagina. Dit is jouw kans om deel te nemen aan het belangrijkste, wereldwijde event waar social media, innovatie en vooral mensen samenkomen!

Aanmelden als spreker of het hosten van een event kan tot 3 augustus. Hoe eerder je je verzoek indient, hoe groter de kans dat je verzoek wordt ingewilligd.

Als je inspiratie nodig hebt, bekijk dan onze Event Submission and Speaker Guide en de hoogtepunten van Social Media Week Februari 2014 in deze video.

Een greep uit onze sprekers:

• Bart De Waele, infovoor, saphiofiel, gadgetfreak, patroonherkenner, Snow Crash Gargoyle;
  • Patrick Rancuret, adviseur online media bij de Gemeente Den Haag: "Crisiscommunicatie op (nucleair) topniveau - een kijkje achter de schermen in de boilerroom van de Nucleair Security Summit in Den Haag.";
  • Remco Timmermans, directeur World Space Week: "Social media lessons from space for destination Earth”;
  • Consumentenbond: "Iederéén is recensent. Hoe houdt de Consumentenbond zich staande in de nieuwe online werkelijkheid?";
  • Maarten Molenbeek, bestuursvoorlichter bij Gemeente Rotterdam: "Mediarelaties, persvoorlichting en framing";
  • Bert van Wassenhove: auteur van het boek "Een digitaal marketingplan in 100 dagen".

En de eerste sponsors zijn ook aan boord:

Momenteel zijn we keihard bezig om een prachtig programma samen te stellen en sponsors te werven. Maar we kunnen dit niet zonder jouw input. We streven ernaar iedereen te inspireren en de beste ideeën in de schijnwerpers te zetten. Dus grijp je kans om Social Media Week Rotterdam tot een succes te maken en bij voorbaat dank voor je inbreng!

"Rotterdam is the city with a can-do-mentality, a young population and is full of entrepreneurship and connectivity. Hosting the Social Media Week is for Rotterdam an unique opportunity to present itself worldwide." Philippe Raets, city manager of Rotterdam
"This is our most ambitious and forward thinking event to-date and will feature emerging trends and industry best practices that you will not hear about anywhere else." Toby Daniels, Social Media Week Founder & CEO of Crowdcentric
"Rotterdam is een thuis voor meer dan 170 nationaliteiten, die allemaal met behulp van social media contact onderhouden met hun familie en vrienden. Dus als er één stad is die Social Media Week nodig heeft, is het Rotterdam" Maarten Reijgersberg, oprichter RauwCC