Social Media Week komt naar Rotterdam

Rotterdam haalt opnieuw internationaal evenement binnen

04 MAART 2014, ROTTERDAM
Social Media Week is een internationaal inspiratiecongres en vindt twee keer per jaar plaats in steden zoals New York, Berlijn, Londen en Tokyo. Rotterdam haalt het congres voor het eerst naar de Benelux. Vanaf 22 september 2014 staat de stad een week lang volledig in het teken van social media. Met het hosten van Social Media Week profileert Rotterdam zich als dé stad op het gebied van innovatie en social media.

Maarten Reijgersberg, oprichter van socialmediabureau RauwCC, heeft het voortouw genomen om Social Media Week naar Rotterdam te halen. Enkele jaren geleden kwam hij met het congres in aanraking tijdens een bezoek aan New York City. Waarom Rotterdam? "Rotterdam is een thuis voor meer dan 170 nationaliteiten, die allemaal met behulp van social media contact onderhouden met hun familie en vrienden. Dus als er één stad is die Social Media Week nodig heeft, dan is dat Rotterdam", aldus Reijgersberg.

De aanvraag is in samenwerking met de Gemeente Rotterdam gedaan en Rotterdam Partners en Rotterdam Festivals staan positief tegenover de komst van dit event.

Over Social Media Week

De mensheid ondergaat een van de grootste ‘shifts’ in communicatie ooit. Iedereen is ‘hyper-connected’ en 24 uur online. Ook in Rotterdam zijn hiervan prachtige voorbeelden te vinden, zoals de MaakMee tentoonstelling van de Kunsthal. Dat verdient een podium! Social Media Week (SMW) biedt dat podium voor zowel grote als kleine bedrijven en initiatieven. Geïnteresseerden kunnen vanaf nu ideeën en sprekers aandragen via de crowdsourcing survey.

Social Media Week is een internationaal inspiratiecongres en vindt twee keer per jaar plaats in steden zoals New YorkBerlijnLonden en Tokyo. In tegenstelling tot de meeste socialmediacongressen is Social Media Week niet alleen een marketing- en communicatiefeestje, maar toegankelijk voor iedereen. Het congres is een combinatie van South by Southwest in Texas en de internationale sfeer van het International Film Festival Rotterdam en North Sea Jazz.

Social Media Week biedt Rotterdam

• Een congres van wereldformaat;
  • Podium voor start-ups, bedrijven en organisaties;
  • Toestroom van internationale gasten;
  • Volop kansen voor lokale ondernemers;
  • Een primeur in de Benelux!

Nieuwe hosting cities

Naast Rotterdam zijn de volgende steden eveneens gekozen tot nieuwe hosting cities van Social Media Week september 2014:

Location is everything!

We zijn enorm groos dat nhow Rotterdam hun prachtige locatie ter beschikking stelt als hoofdlocatie van Social Media Week Rotterdam. In de week van 22 t/m 26 september is nhow Rotterdam het epicentrum van social media in de Benelux!

Sponsormogelijkheden

Mocht u geïnteresseerd zijn in de sponsormogelijkheden van Social Media Week Rotterdam, neem dan vooral contact op met de organisatie voor Social Media Week Rotterdam: rotterdam@socialmediaweek.org

"Rotterdam is the city with a can-do-mentality, a young population and is full of entrepreneurship and connectivity. Hosting the Social Media Week is for Rotterdam an unique opportunity to present itself worldwide." Philippe Raets, city manager of Rotterdam
"This is our most ambitious and forward thinking event to-date and will feature emerging trends and industry best practices that you will not hear about anywhere else." Toby Daniels, Social Media Week Founder & CEO of Crowdcentric