Upwardly Mobile, the rise of the connected class

In september keert Social Media Week terug naar de Benelux!

22 JULI 2015, ROTTERDAM
14 tot en met 18 september 2015 staat Rotterdam in het teken van social media en innovatie tijdens Social Media Week Rotterdam. Social Media Week is een internationaal inspiratiecongres en vindt vier keer per jaar plaats in wereldsteden zoals New York, Jakarta, Mexico City en Mumbai. In september vindt Social Media Week tegelijkertijd in Rotterdam, Londen, Miami en São Paulo plaats. Rotterdam haalde in 2014 het congres voor het eerst naar de Benelux en trok meer dan 1.000 bezoekers. Met het hosten van Social Media Week profileert Rotterdam zich als dé stad op het gebied van innovatie en social media.

Na een succesvolle eerste editie bouwt het event verder op dezelfde formule, maar mét een aantal upgrades. Een nieuwe hoofdlocatie, enkele nieuwe programma-onderdelen én Day Passes. Bezoekers kunnen ruim 75 sessies bijwonen. De sessies bestaan uit keynotes van online professionals uit binnen- en buitenland en praktische masterclasses van Frankwatching. Het wereldwijde thema is dit jaar ‘Upwardly Mobile, the rise of the connected class’.

Volgens de organisator, Maarten Reijgersberg van socialmediabureau RauwCC is er grote behoefte aan een dergelijk event. 'Veel socialmedia-events zijn enkel gericht op marketeers en gaan vooral over hoe zij social media kunnen gebruiken voor marketing en communicatie. Wij spreken een bredere groep aan. Social media en innovatie gaan hand in hand en brengen een enorme cultuurverandering teweeg, dáár besteden wij dus ook aandacht aan.'

Nieuwe hoofdlocatie
Social Media Week Rotterdam 2015 wordt op maandag 14 september spectaculair geopend in de Burgerzaal van het stadhuis van Rotterdam. Daarna gaat het event dinsdag verder op een nieuwe hoofdlocatie: LantarenVenster. Per dag staat op het hoofdpodium een ander thema centraal. In de twee subzalen zijn inspirerende sprekers en de praktische masterclasses van Frankwatching te zien. Op donderdagavond 17 september is er de #SMWRdam Party in LantarenVenster om daarna op vrijdag de week af te sluiten.

Maandag 14 september (Invite only).
Exclusieve kick-off in de Burgerzaal van het stadhuis van Rotterdam voor sprekers, partners en sponsoren.

Dinsdag 15 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Government'
Een onmisbare update voor iedereen die werkt bij gemeentes, ministeries en andere (semi-) overheden. Wat kun je verwachten? Een best practice uit Denemarken, we gaan de diepte in met Twitter Nederland en Rotterdam Binnenstad presenteert haar case. Deze dag wordt mede gecureerd door HowAboutYou.

Woensdag 16 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Business'
Of je nu voor een groot-, middel- of kleinbedrijf werkzaam bent, de commerciële en interne kant van social media is en blijft een uitdaging. Strategie, contentcreatie, social video, webcare, adverteren - het komt allemaal aan bod.

Donderdag 17 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Technology'
Wat zijn de nieuwste technische snufjes en wat kun je daar als bedrijf mee in de praktijk? Welke impact hebben deze innovaties nu al op onze samenleving én op de toekomst? Jij bent als allereerste op de hoogte! Deze dag wordt mede gecureerd door TU Delft. Aansluitend kan je los gaan op de #SMWRdam Party.

Vrijdag 18 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Society'
BlaBlaCar, AirBnB, Peerby en andere vormen van de nieuwe deeleconomie, zoals FinTech en bitcoins, wat doen deze nieuwe ontwikkelingen met onze economie en samenleving? Je hoort het op de laatste dag van Social Media Week Rotterdam!

Welkom terug: Frankwatching
Frankwatching, één van Nederlands populairste platforms voor online professionals, is ook in 2015 weer contentpartner. Hun meest populaire auteurs verzorgen dagelijks praktische masterclasses.

VSP en Day Passes
Op veler verzoek introduceert de organisatie dit jaar Day Passes. Deze dagpassen kosten 150 euro. VSP (Very Social Person) Passes kosten 450 euro en zijn tot en met 14 augustus met 50% korting verkrijgbaar tijdens de Early Bird-actie. Hiermee kan je #SMWRdam vier dagen bezoeken voor de prijs van drie!

Nieuw in 2015
Een tweetal nieuwe sessies maakt het programma dit jaar nóg completer. Tijdens het dagelijkse #YOLO on Social kunnen bezoekers vragen stellen aan een jongerenpanel. Dit panel biedt interessante inzichten in hun dagelijks gebruik van social media. Bezoekers worden bovendien dagelijks bijgepraat over de laatste features van de belangrijkste socialmediakanalen tijdens de Daily Social Update. Daarnaast wordt iedere dag afgesloten met een Daily Networking Drink gevolgd door een Daily Theme Movie.

Get involved!
De voorbereidingen zijn in volle gang. Bedrijven die een publiek zoeken om hun verhaal te delen, passend bij het thema ‘Upwardly Mobile, the rise of the connected class’ of één van de dagthema's kunnen zich aanmelden als spreker. Ook zijn we nog opzoek naar partners en sponsors. Maak deel uit van Social Media Week Rotterdam 2015 en 'get involved'!

"Veel socialmedia-events zijn enkel gericht op marketeers en gaan vooral over hoe zij social media kunnen gebruiken voor marketing en communicatie. Wij spreken een bredere groep aan. Social media en innovatie gaan hand in hand en brengen een enorme cultuurverandering te weeg, dáár besteden wij dus ook aandacht aan." Maarten Reijgersberg, Global Ambassador Social Media Week
"This is our most ambitious and forward thinking event to-date and will feature emerging trends and industry best practices that you will not hear about anywhere else." Toby Daniels, Founder Social Media Week & CEO Crowdcentric